Bij de St. Dominicuskerk aan de Harlingerstraat is maandagmiddag brand uitgebroken op een binnenterrein van de kerk. Rond tien over één werd de brand gemeld als een mogelijke brand in een bijgebouw, nadat een omstander rookontwikkeling had gezien.
De brandweer kwam met spoed ter plaatse met een tankautospuit. Om het afgesloten binnenterrein te bereiken, moesten hulpverleners eerst een hek forceren. Een tweede hek werd met behulp van een ladder beklommen. Kort daarna kon ook dat hek worden geopend.
Op het binnenterrein bleek de rook afkomstig van een brandende houten muur of schutting. De brandweer voerde enkele sloopwerkzaamheden uit om de brandhaard goed te kunnen bereiken. Vervolgens was het vuur snel onder controle.
Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.
foto’s: Thijn